Produk Terhangat! Dapatkannya Sekarang!

22 August 2008

SAYA DAH KEMBALI



Assalamualaikum WBT.

Alhamdulillah, saya telahpun kembali dari Pulau Satang, Sarawak. Secara tak langsung, 1 lagi pengalaman telah di muatkan dalam buku hidup saya. Pengalaman melihat penyu bertelur buat kali ke-2 (sebelum ni semasa praktikal di Rantau Abang) mengingatkan saya kepada nostalgia dulu.

Untuk makluman pembaca sekalian, saya ke Pulau Satang kerana ditugaskan sebagai pengiring kepada pelajar-pelajar Tahun 2 di bawah jabatan saya. Seramai lebih kurang 50 peserta (termasuk pensyarah, staf lain dan pengiring) telah menyertai lawatan ini. Rakan blogger saya, hantujeraul turut serta sebagai staf jabatan. Sila layari blog beliau LET IT BEGIN untuk melihat post beliau mengenai trip ke Satang ini.

Lawatan ini merupakan lawatan sampingan bagi 2 kursus jabatan yang dikelolakan oleh dua orang pensyarah. Aktiviti yang telah dijalankan termasuklah melihat penyu bertelur, kaedah pengurusan penyu (pengeraman in situ, pelepasan anak penyu ke laut), snorkeling, dan juga diving.

Sepertimana di janjikan kepada pembaca-pembaca sekalian, saya kongsikan beberapa foto aktiviti saya di Pulau Satang. Klik 'Full Post' untuk melihat gambar-gambar tersebut. Saya juga ingin meminta maaf kerana salah letak gambar dalam post sebelum ni (Saya akan ke Pulau Satang). Itu bukan gambar pulau satang, itu gambar daratan yang di ambil dari Pulau Satang. Hehehe. Maaf ya?

Baru bertolak dari jeti Telaga Air, Pulau Satang belum kelihatan

Dah nampak pulau....

Yang kanan tu Pulau Satang Besar, yang kiri tu Satang Kecil

Semakin hampir......

Makin besar.....

Yey...dah nak sampai....

Keluar dari bot

Chalet penempatan kami

Bilik penginapan saya ngan hantujeraul

Penempatan kami dari pantai

Snorkeling petang hari

Anak penyu agar (green turtle), yang ni masih ada tali pusat, so tak dapat lepas ke laut lagi..

Jeraul bersama anak penyu agar. Atas permintaan beliau, saya 'sensor' kan gambar beliau untuk tujuan keselamatan. Hehehe

Anak penyu karah (hawksbill turtle). Masih ada tali pusat.

Hatcheri penyu in situ

Pulau Satang Kecil dari Pulau Satang Besar

Tengok penyu bertelur. Telurnya bulat umpama bola ping pong.

Saya ngan jeraul melihat penyu bertelur. Pengalaman yang sukar dilupakan

Ibu penyu. Popular macam artis pulak mak cik ni yeeee..

Bergambar kenangan sebelum pulang


Ok, ini je gambar yang boleh saya kongsikan buat pembaca sekalian. Nak tengok lagi, layari blog hantujeraul LET IT BEGIN kerana beliau pun pegi Satang sekali ngan saya jugak. Siap diving lagi hantujeraul ni. Semoga terhibur..

PersianPTC.com
AriaPTC.com

RAHSIA EBAY

advertensi

PENAFIAN (DISCLAIMER)

Gambar & informasi hak milik pihak tertentu yang terdapat dalam webblog ini telah digunakan dengan memberi kredit untuk tujuan pengenalan sahaja. Kerenah Dunia tidak mempunyai apa-apa hubungan atau menandatangani sebarang perjanjian dengan mana-mana pihak selain jika dinyatakan.

Nama artis/selebriti/kenamaan/insan yang disebut dalam webblog ini adalah cadangan semata-mata & gossip tidak semestinya benar. Anda dinasihatkan untuk membuat pertimbangan yang rasional.

Kerenah Dunia juga tidak mempunyai sebarang niat untuk mendapat keuntungan daripada infomasi berkenaan ataupun cuba mencabul hak milik mana-mana pihak.

Bagi program mencari pendapatan sampingan pula, laman-laman web yang terbabit hanyalah cadangan semata-mata. Pihak Kerenah Dunia tidak akan bertanggungjawab atas tindakan dan juga kerugian yang berlaku disebabkan kegagalan daripada program yang disertai. Setiap pelaburan sama ada atas talian (online) atau tiada talian (offline) adalah risiko perdagangan dan Kerenah Dunia tidak akan bertanggungjawab untuk itu.