Produk Terhangat! Dapatkannya Sekarang!

28 August 2008

ANWAR, SELAMAT KEMBALI KE PARLIMEN


Angkat sumpah DSAI yang ditayangkan di TV3 hari ini (KLIK SIMBOL 'PLAY' UNTUK MAINKAN VIDEO)

Hari ini merupakan hari keramat bagi penyokong-penyokong pakatan rakyat kerana hari ini merupakan hari kembalinya Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) ke dewan rakyat setelah memenangi kerusi Parlimen Permatang Pauh. Video di atas merupakan video DSAI mengangkat sumpah sebagai ahli parlimen merangkap ketua pembangkang hari ini.

Berdasarkan akhbar Utusan Online, DSAI yang memenangi pilihan raya kecil Pematang Pauh pada dua hari lepas mengangkat sumpah pada pukul 10.05 pagi di hadapan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

Beliau memasuki Dewan Rakyat pada pukul 9.50 pagi dengan diiringi oleh Penasihat DAP, Lim Kit Siang (DAP-Ipoh Timur), Mohamad Azmin Ali (PKR-Gombak) serta beberapa ahli Parlimen dari PKR dan DAP.

Sila klik topik di atas ataupun 'Full Post' di bawah ini untuk baca dengan lebih lanjut dan saya juga ada selitkan bingkisan dari malaysian news berkenaan kemenangan DSAI ini.

Bagi yang masih tidak tahu, tidak percaya akan keputusan pilihanraya kecil Permatang Pauh ini, saya sertakan keputusan terkini ini lagi sekali.


Saya membuat pembacaan rambang terhadap akhbar-akhbar perdana. Amat mengecewakan, berita mengenai DSAI amat sedikit dan dari segi tajuk artikel, jelas tidak menunjukkan yang media-media massa perdana ini belajar dari kesilapan semasa pilihanraya sebelum ini.

Internet connection pun kurang memuaskan sejak semalam. Mungkin ramai yang online menyebabkan server sesak. Semua ingin mengetahui perkembangan seterusnya DSAI, baik dari pihak pro dan juga kontra.

Video di bawah adalah hasil dari malaysian news untuk tatapan anda semua. (KLIK SIMBOL 'PLAY' UNTUK MAINKAN VIDEO)



Bagi saya, keputusan pilihanraya Permatang Pauh ini jelas membuktikan kematangan rakyat yang kini bijak membaca sedikit sebanyak percaturan politik Malaysia dan seterusnya membuat keputusan yang rasional.

Fitnah yang melampau, unsur perkauman serta manipulasi jentera kerajaan secara maksimum sudah tidak dapat dijadikan alat oleh parti memerintah untuk mempengaruhi keputusan rakyat.

Pencapaian ini juga menunjukkan rakyat mahukan reformasi dan kemerdekaan daripada segala bentuk ancaman dan politik sempit dan kotor.

Ia juga merupakan suatu signal ke arah penyatuan rakyat yang menolak politik tidak bermoral serta perkauman yang sudah tidak relevan bagi mengorak langkah ke hadapan.

PersianPTC.com
AriaPTC.com

RAHSIA EBAY

advertensi

PENAFIAN (DISCLAIMER)

Gambar & informasi hak milik pihak tertentu yang terdapat dalam webblog ini telah digunakan dengan memberi kredit untuk tujuan pengenalan sahaja. Kerenah Dunia tidak mempunyai apa-apa hubungan atau menandatangani sebarang perjanjian dengan mana-mana pihak selain jika dinyatakan.

Nama artis/selebriti/kenamaan/insan yang disebut dalam webblog ini adalah cadangan semata-mata & gossip tidak semestinya benar. Anda dinasihatkan untuk membuat pertimbangan yang rasional.

Kerenah Dunia juga tidak mempunyai sebarang niat untuk mendapat keuntungan daripada infomasi berkenaan ataupun cuba mencabul hak milik mana-mana pihak.

Bagi program mencari pendapatan sampingan pula, laman-laman web yang terbabit hanyalah cadangan semata-mata. Pihak Kerenah Dunia tidak akan bertanggungjawab atas tindakan dan juga kerugian yang berlaku disebabkan kegagalan daripada program yang disertai. Setiap pelaburan sama ada atas talian (online) atau tiada talian (offline) adalah risiko perdagangan dan Kerenah Dunia tidak akan bertanggungjawab untuk itu.