Produk Terhangat! Dapatkannya Sekarang!

24 November 2008

USTAZ ARIEF CAKRA ALAM PENIPU? (BAHAGIAN 1)



Aiyamak..biar betul ni. Bukan ke Cakra Alam ni satu pertubuhan yang popular dengan perubatan dan ilmu bela diri secara metafizik ke suatu masa dulu? Kalau betul, memang amat mendukacitakan.

SILA KLIK SINI UNTUK KE LAMAN WEB CAKRA ALAM MALAYSIA

Penipuan ini dibongkar oleh sekumpulan penyelidik dari korea dan hasilnya di tayangkan di sebuah rancangan tv negara tersebut. Tambah meyakinkan pembohongan ini, rancangan korea ini telah menjemput bekas ahli silap mata terkenal, James Randi untuk turut meyokong pembongkaran ini. Untuk makluman, James Randi ini merupakan pakar fizik dan juga pensyarah terkenal suatu ketika dahulu di luar negara. Beliau juga merupakan bekas ahli silap mata profesional. Kini, beliau telah menubuhkan Yayasan Pendidikan James Randi bagi kegiatan kemasyarakatannya.

Beliau amat tidak menggemari penipuan yang melibatkan penggunaan kuasa ghaib (maksud saya kita kata sesuatu tu berlaku dengan bantuan supernatural tapi sebenarnya guna trick je) dan yayasan ini menawarkan USD 1 juta kepada sesiapa sahaja yang dapat membongkar penipuan sebegini.

SILA KLIK SINI UNTUK KE LAMAN WEB YAYASAN PENDIDIKAN JAMES RANDI

Nak kata malu pun ada..video ni ada dua bahagian. Hari ini bahagian 1. Dalam bahagian 1 ni cuma priview kehebatan ustaz arief dan penentuan sama ada Ustaz Arief itu betul-betul metafizik atau tidak. Esok saya upload bahagian 2 yang pasti membongkarkan segalanya. Selamat menonton.

PersianPTC.com
AriaPTC.com

RAHSIA EBAY

advertensi

PENAFIAN (DISCLAIMER)

Gambar & informasi hak milik pihak tertentu yang terdapat dalam webblog ini telah digunakan dengan memberi kredit untuk tujuan pengenalan sahaja. Kerenah Dunia tidak mempunyai apa-apa hubungan atau menandatangani sebarang perjanjian dengan mana-mana pihak selain jika dinyatakan.

Nama artis/selebriti/kenamaan/insan yang disebut dalam webblog ini adalah cadangan semata-mata & gossip tidak semestinya benar. Anda dinasihatkan untuk membuat pertimbangan yang rasional.

Kerenah Dunia juga tidak mempunyai sebarang niat untuk mendapat keuntungan daripada infomasi berkenaan ataupun cuba mencabul hak milik mana-mana pihak.

Bagi program mencari pendapatan sampingan pula, laman-laman web yang terbabit hanyalah cadangan semata-mata. Pihak Kerenah Dunia tidak akan bertanggungjawab atas tindakan dan juga kerugian yang berlaku disebabkan kegagalan daripada program yang disertai. Setiap pelaburan sama ada atas talian (online) atau tiada talian (offline) adalah risiko perdagangan dan Kerenah Dunia tidak akan bertanggungjawab untuk itu.