Produk Terhangat! Dapatkannya Sekarang!

21 November 2008

AWAS PENGGUNA CYBER CAFE!!!!

BERHATI-HATI SEKIRANYA MENGGUNAKAN KOMPUTER DI KAFE CYBER (CYBER CAFE atau ringkasnya CC). PERIKSA BELAKANG KOMPUTER DAN SEKIRANYA ALAT SEPERTI GAMBAR DI ATAS INI ADA DI BELAKANG KOMPUTER, JANGAN GUNA KOMPUTER TERSEBUT!!!!

Alat ini biasanya berada di hujung kabel keyboard yang bersambung ke komputer, bertujuan menyimpan semua data yang telah ditaip oleh keyboard itu.

Alat ini kebiasaannya digunakan di CC, pameran, hotel dan lapangan terbang.

Maka berwaspadalah terutamanya bagi anda yang menggunakan internet di tempat-tempat seperti itu untuk meng'access' account bank online atau web-web yang melibatkan maklumat peribadi seperti PIN, password dan sebagainya.

Alat ini berfungsi merekod data keyboard dan akan disimpan di dalam 'Black Device'.
Dan data dalam 'Black Device' ini berkemungkinan besar akan digunakan untuk tujuan yang tidak baik. Antaranya menceroboh akaun kewangan dan sebagainya. Untuk itu, sebelum menggunakan komputer di tempat-tempat seperti yang telah disebutkan, periksa komputer tersebut dahulu. Ingat, kita mampu mengubahnya.

Wallahuallam..

Sumber: Forwarded Email.

PersianPTC.com
AriaPTC.com

RAHSIA EBAY

advertensi

PENAFIAN (DISCLAIMER)

Gambar & informasi hak milik pihak tertentu yang terdapat dalam webblog ini telah digunakan dengan memberi kredit untuk tujuan pengenalan sahaja. Kerenah Dunia tidak mempunyai apa-apa hubungan atau menandatangani sebarang perjanjian dengan mana-mana pihak selain jika dinyatakan.

Nama artis/selebriti/kenamaan/insan yang disebut dalam webblog ini adalah cadangan semata-mata & gossip tidak semestinya benar. Anda dinasihatkan untuk membuat pertimbangan yang rasional.

Kerenah Dunia juga tidak mempunyai sebarang niat untuk mendapat keuntungan daripada infomasi berkenaan ataupun cuba mencabul hak milik mana-mana pihak.

Bagi program mencari pendapatan sampingan pula, laman-laman web yang terbabit hanyalah cadangan semata-mata. Pihak Kerenah Dunia tidak akan bertanggungjawab atas tindakan dan juga kerugian yang berlaku disebabkan kegagalan daripada program yang disertai. Setiap pelaburan sama ada atas talian (online) atau tiada talian (offline) adalah risiko perdagangan dan Kerenah Dunia tidak akan bertanggungjawab untuk itu.