Produk Terhangat! Dapatkannya Sekarang!

03 September 2008

CELCOM BROADBAND


Assalamualaikum & Selamat Sejahtera.

Alhamdulillah, nak kongsi berita gembira ni. Setelah berhempas pulas berfikir sampai tak tidur malam, akhirnya saya membuat keputusan pantas untuk melanggan perkhidmatan jalur lebar celcom. Saya daftar dekat pusat celcom di Satok semalam.

Dengan pakej kontrak 18 bulan dan bayaran advance 3 bulan (RM297), saya berjaya melanggan Celcom Broadband Basic + Modem (RM99 sebulan). Oleh kerana saya dah bayar advance 3 bulan, maknanya pada bulan Disember baru saya mula buat bayaran RM99 sebulan.

Dan rezeki bulan Ramadhan jugak, saya telah di beri sebuah modem edisi terhad celcom euro 2008 model blue cube. Sebenarnya ada pakej yang lebih murah iaitu RM68 sebulan untuk basic (tanpa modem), oleh kerana kekangan kewangan, saya mengambil keputusan untuk melanggan pakej RM99 sebulan + modem. Al maklumlah, tak mampu beli modem sendiri.

Sila klik topik di atas atau 'Full Post' untuk saya berkongsi apa yang disediakan oleh celcom kepada pelanggan jalur lebarnya.

Item-item yang disertakan di pek modem edisi terhad blue cube


Jeng..jeng..jeng


Limited Edition Celcom Broadband Modem Euro 2008 (Blue Cube)


Limited Edition Modem Pouch


Nampak macam gelang, tapi ini ialah 512MB Wristband Thumb Drive. Cool isn't?


Earphones. Saya pun tak tahu lagi apa fungsinya


Celcom 3G simcard (USIM)


Mula beroperasi selepas sahur

Saya juga ada buat speedtest selepas bersahur tadi. Guna 3G speed. Semalam tak dapat 3G, GPRS je. Lepas explore, baru tau nak guna 3G. Ini adalah keputusannya:


Test yang saya buat pagi tadi. Speed 7.2Mbps

Kelajuannya memang tak setanding dengan UNIMAS punyak LAN iaitu 100Mbps. Tapi laju juga, cepat je saya upload gambar untuk post kali ni. Namun yang paling penting, kita boleh access internet di mana-mana sahaja.

Itu sahaja kot yang saya nak kongsikan. Sekiranya para pembaca ada pendapat, pro atau kontra, sila maklumkan kepada saya k.

:-)

PersianPTC.com
AriaPTC.com

RAHSIA EBAY

advertensi

PENAFIAN (DISCLAIMER)

Gambar & informasi hak milik pihak tertentu yang terdapat dalam webblog ini telah digunakan dengan memberi kredit untuk tujuan pengenalan sahaja. Kerenah Dunia tidak mempunyai apa-apa hubungan atau menandatangani sebarang perjanjian dengan mana-mana pihak selain jika dinyatakan.

Nama artis/selebriti/kenamaan/insan yang disebut dalam webblog ini adalah cadangan semata-mata & gossip tidak semestinya benar. Anda dinasihatkan untuk membuat pertimbangan yang rasional.

Kerenah Dunia juga tidak mempunyai sebarang niat untuk mendapat keuntungan daripada infomasi berkenaan ataupun cuba mencabul hak milik mana-mana pihak.

Bagi program mencari pendapatan sampingan pula, laman-laman web yang terbabit hanyalah cadangan semata-mata. Pihak Kerenah Dunia tidak akan bertanggungjawab atas tindakan dan juga kerugian yang berlaku disebabkan kegagalan daripada program yang disertai. Setiap pelaburan sama ada atas talian (online) atau tiada talian (offline) adalah risiko perdagangan dan Kerenah Dunia tidak akan bertanggungjawab untuk itu.