Produk Terhangat! Dapatkannya Sekarang!

25 July 2008

PAHANG MILIK SINGAPURA? (RENTETAN KALAH PULAU BATU PUTIH)

*Kredit di akhir artikel ini

12 batu wilayah laut dan 200 batu Zon Eksklusif Ekonomi, itulah yang Singapura tuntut.

Tiada hak kah Singapura menuntut wilayah itu? Tentulah dia ada hak. Ingat ye...Pulau Batu Puteh tu milik Singapura sekarang.

Apa hak Malaysia? Hak Malaysia ialah Middle Rocks dan South Ledge seperti yang diputuskan oleh ICJ.

Tak de hak ke Malaysia ke atas territorial sea dan zon eksklusif tu? Macam Singapura, memanglah kita ada hak.

Kalau masing-masing ada hak...apa yang perlu dilakukan?

1. Rundinglah.


Masalahnya bila berunding dengan Singapura tak pernahnya kita menang. Runding pasal tanah KTMB kita kalah. Runding pasal air kita kalah. Runding pasal tambak Johor kita kalah. Runding pasal jambatan bengkokpun kita kalah. Runding pasal ruang angkasa lagilah kita kalah. Runding pasal wang CPF kita kalah.

Dulu masa kita diperintah oleh orang yang paling auta dan paling putar alam dalam duniapun kita kalah inikan pula oleh si lembik ni...




Jangan haraplah. Siapa yang akan mengetui pasukan perunding Malaysia.? Rais Yatim? Si pembaca puisi sang isteri? Mat Sastera mat budaya ni? Pak Lah...baik dia tido..? Shabery Chik kot? Bawak tuala banyak-banyak ye...he he. Saya dah tahu keputusannya..

Tuanku masih naik kuda ke?

2. Ke ICJ sekali lagi.

Ini lagi masalah. Gerenti kalah. Mesti ada dokumen hilang punya. Tak percaya korang tengok lah. Adalah mangkok yang buat duit jual dokumen tu karang....

Nanti kat tengah-tengah zon eksklusif ekonomi tu ada penemuan minyak. Tempat ada minyak tu Singapura punya... yang keliling ada ikan jerung atau dugong tu Malaysia punya. Nanti adalah mat-mat bunga Johor pacak bendera atas dugong tu...Korang tengoklah kalau tak percaya.

Timbul juga masalah siapa nak mewakili Malaysia di ICJ. Ghani Pataik lagi..? Gha...What? Teman dah tahu keputusannya...14-2 in Singapore's favour.

3. Buat dek aje...

Itulah yang paling baik teman ingat. Kalau perlu letak scorphene kat situ ... letaklah. Kalau sukhoi boleh terbang lagi...letakkan dekat sikit dengan Johor tu. Itupun kalau tak rosak.



Teman dengar Singapura nak beli 100 F-35 stealth jet fighters! Mind you, F-35 is not ordinary fighter jet! It is a top-of-the-line single-seat, single-engine, stealth-capable military strike fighter, a multi-role supersonic jet fighter that can perform close air support, tactical bombing, and air superiority fighter missions!



Theoretically, F-35 fighter jets can easily outclass and rip apart our puny Russian Sukhoi fighter jets!Hmmm…

Saya tertanya-tanya mengapa Singapura mempunyai pelan yang sebegitu hebat untuk Angkatan Tentera Udara mereka?

Boleh ke C4 kita meletupkan F-35 tu?

Bak kata seorang rakan, "Perhaps they want to safeguard their investments in Abdullah Ahmad Badawi’s pet megaproject, that Iskandar Development Region or now better known as Iskandar Malaysia."

Selepas Singapura menang tuntutan ke atas zon eksklusif ini, teman tidak terperanjat kalau mereka selepas itu menuntut Johor, Pahang, Melaka dan Sarawak. Padan muka....itupun tak sedor lagi..!!

Kredit:
Sumber Info: Kopitiam dalam Tranungkite (ada kandungan diubah bagi kesesuaian dengan blog)
Sumber Gambar:
1) Gambar Pulau Batu Putih - www.cikgufarizal.com
2) Gambar Rais Yatim - www.bernama.com
3) Gambar Shabery Cheek - www.utusan.com.my
4) Gambar Sukhoi - www.farm2.static.flickr.com
5) Gambar F-35 - www.lh6.ggpht.com

PersianPTC.com
AriaPTC.com

RAHSIA EBAY

advertensi

PENAFIAN (DISCLAIMER)

Gambar & informasi hak milik pihak tertentu yang terdapat dalam webblog ini telah digunakan dengan memberi kredit untuk tujuan pengenalan sahaja. Kerenah Dunia tidak mempunyai apa-apa hubungan atau menandatangani sebarang perjanjian dengan mana-mana pihak selain jika dinyatakan.

Nama artis/selebriti/kenamaan/insan yang disebut dalam webblog ini adalah cadangan semata-mata & gossip tidak semestinya benar. Anda dinasihatkan untuk membuat pertimbangan yang rasional.

Kerenah Dunia juga tidak mempunyai sebarang niat untuk mendapat keuntungan daripada infomasi berkenaan ataupun cuba mencabul hak milik mana-mana pihak.

Bagi program mencari pendapatan sampingan pula, laman-laman web yang terbabit hanyalah cadangan semata-mata. Pihak Kerenah Dunia tidak akan bertanggungjawab atas tindakan dan juga kerugian yang berlaku disebabkan kegagalan daripada program yang disertai. Setiap pelaburan sama ada atas talian (online) atau tiada talian (offline) adalah risiko perdagangan dan Kerenah Dunia tidak akan bertanggungjawab untuk itu.