Produk Terhangat! Dapatkannya Sekarang!

20 October 2008

PERGADUHAN DI ESPLANADE BINTULU, SARAWAK

video
Klik simbol 'PLAY' untuk mainkan video

Maaf kerana lewat berkongsi video amatur ini. Saya baru je jumpa di dalam Youtube. Berdasarkan info klip tersebut di dalam Youtube, pergaduhan ini melibatkan 2 kumpulan iaitu kumpulan tempatan melayu dan juga kumpulan pendatang Indonesia. Namun punca sebenar tidak diketahui.

Siap belasah dengan parang panjang lagi. Kurang ajar betul mamat indon tu. Tak sedar diri tu pendatang asing. Yang kita orang tempatan ni, jangan anggap status sebagai orang tempatan boleh suka-suka je provoke atau cari pasal orang lain terutamanya sekali pendatang asing. Tak pasal-pasal bercucur darah kena palu dengan parang. Tapi jarang juga kita dapat tengok orang yang bawak parang ke pisau ke belasah betul-betul, cuma nak menakutkan orang je. Namun mamat indon ni memang berani..Tengok laa klip tu k.

Berdasarkan rakan blogger saya Hantujeraul yang merupakan warga bumi kenyalang (dia lebih tahu), video ini dirakam pada bulan puasa baru-baru ini (tahun ni jugak laa tu), kerana nampak pasar ramadhan di Esplanade Bintulu dalam video tersebut.

Kecekapan pihak polis dan kerjasama orang ramai (sesetengah yang berani je laa) amat baik bila di lihat dari klip ini. Tahniah saya ucapkan.

Macam-macam kerenah dunia ni kan..??

Credits
Sumber: Uploaded by Azsrie in Youtube

RAHSIA EBAY

advertensi

PENAFIAN (DISCLAIMER)

Gambar & informasi hak milik pihak tertentu yang terdapat dalam webblog ini telah digunakan dengan memberi kredit untuk tujuan pengenalan sahaja. Kerenah Dunia tidak mempunyai apa-apa hubungan atau menandatangani sebarang perjanjian dengan mana-mana pihak selain jika dinyatakan.

Nama artis/selebriti/kenamaan/insan yang disebut dalam webblog ini adalah cadangan semata-mata & gossip tidak semestinya benar. Anda dinasihatkan untuk membuat pertimbangan yang rasional.

Kerenah Dunia juga tidak mempunyai sebarang niat untuk mendapat keuntungan daripada infomasi berkenaan ataupun cuba mencabul hak milik mana-mana pihak.

Bagi program mencari pendapatan sampingan pula, laman-laman web yang terbabit hanyalah cadangan semata-mata. Pihak Kerenah Dunia tidak akan bertanggungjawab atas tindakan dan juga kerugian yang berlaku disebabkan kegagalan daripada program yang disertai. Setiap pelaburan sama ada atas talian (online) atau tiada talian (offline) adalah risiko perdagangan dan Kerenah Dunia tidak akan bertanggungjawab untuk itu.